Viktigt meddelande!

Något extraordinärt har hänt, något som jag antagligen inte kommer att uppleva igen på väldigt, väldigt länge och som, om jag ska va ärlig, jag aldrig trodde skulle ske! Det är inte någon komet som har passerat utan något mycket mer spektakulärt. Igår var jag på myrorna och jag kom inte...jag upprepar, jag kom inte därifrån med en bok. Inte en enda!

Vadan detta? Har jag tappat min facination för böcker? Bör jag bli orolig?
Det fanns gott om böcker som jag skulle vilja ha, men jag bara ställde tillbaka dem och tänkte; "Min bokhylla är ju faktiskt fylld till bristningsgränsen och nu får jag inte köpa en bok till innan jag läst allihop!". Ja, jag var riktigt barsk mot mig själv må ni tro och det verkade ju funka.

Dock köpte E två böcker och eftersom vi har gemensam vårdnad om bokhyllan, så blev kanske slutresultatet detsamma som om jag hade köpt böckerna, men skillnaden är att jag har köpt upp min bokkvot (och även en del av hans), så han har faktiskt lite hyllmeter tillgodo.

/ Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Bea

Bör kanske vid närmare eftertanke inte slå mig själv för bröstet så gällande min "bokbragd". Har sedan jag återvänt till staden varit inte mindre än tre gånger på myrorna...och de har blivit två klänningar fattigare...well, well, c'est la vie

2010-08-29 @ 12:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0