Kung Caspian och skeppet Gryningen

Igår kväll var jag, E, Syster S och hennes man Hurtige H på bio och såg den tredje filmen om Narnia, Kung Caspian och skeppet Gryningen.

Den här gången är det Edmund och Lucy Pevensie som tillsammans med sin odräglige kusin Eustace sugs in i en tavla och än en gång hamnar i Narnia, närmare bestämt på Kung Caspians skepp Gryningen.
Narnia är åter hotat, denna gång utav en mystisk dimma som kräver människooffer.
Kung Caspian och hans mannar har begett sig på en lång seglats till De Ensliga Öarna för att kontrollera att folket där fortfarande är Narnia troget och för att leta efter de sju riddare som efter Caspians fars död flydde landet. Det är på vägen dit som de plockar upp Edmund, Lucy och Eustace, som då de färdats till Narnia genom tavlan hamnat mitt i havet.
Tillsammas ger de sig sedan iväg på en lång färd bortom de östligaste haven, dit inget någonsin färdats förut för att finna källan till den ondskefulla dimman som hotar att ödelägga hela Narnia.

Så till några åsikter om filmen. På det stora hela tyckte jag att den var mycket bra. Man har hållit sig hyfsat till handlingen i böckerna och eftersom det var några år sedan jag läste dem, så störde i alla fall inte jag mig på några alltför stora friheter från manusförfattarnas sida.
Den som står för den störsa rollprestationen är utan tvekan pojken som spelar Eustace. Minns från när jag läste böckerna att han var outhärdligt jobbig, men att man samtidigt inte riktigt förstod varför han var så jobbig. Tyckte filmen gav karaktären Eustace ett större innehåll och rolltolkningen är fantastiskt bra för att komma från en så ung skådespelare.

Vi såg inte filmen i 3D, men hörde från en bekant som gjort det att det inte hade varit alltför lyckat. Har någon mer sett den i 3D får ni gärna skriva några rader om vad ni tyckte.

/ Bea



Kommentarer
Postat av: Liljan

Hej Bea! Jag såg faktiskt filmen i Göteborg i söndags i 3D! Det kändes inte så speciellt, även fast det var min första gång..! Det blev inte så mycket effekter, förutom när det typ regnade och snöade. Annars tyckte jag att den var bra! Killarna har verkligen växt till sig ;) Caspian, vilken heting va.. :) Kram

2011-01-04 @ 18:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0