Kom igen Paulo...

Så var det dags för en ny bok. Den här gången blev det Veronika bestämmer sig för att dö av Paulo Coelho.
Har inte läst överdrivet mycket Coelho, trots att ett antal exemplar pryder min bokhylla, började med att läsa Alkemisten, vilken jag tyckte var väldigt bra. Glad i hågen och full av förväntningar bestämde jag mig för att läsa Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät, visade sig bli en stor besvikelse. Därför är det med blandade känslor som jag tar upp ännu en Coelho. Kom igen Paulo...gör mig inte besviken...

Den 11 november 1997, i ett rum, i ett kloster, vid ett torg i Ljubljana Slovenien bestämmer Veronika sig för att dö. På nattduksbordet står fyra tomma tablettburkar och snart ska allt vara över...
Men Veronika vaknar upp på ett sjukhus. Där möts hon av beskedet att hon bara har några få dagar kvar att leva, hennes hjärta är alltför skadat efter överdosen. 
Genom boken får vi således följa Veronika genom hennes sista dagar i livet.

Veronika bestämmer sig för att dö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0