Ännu en hit för Sophie Kinsella!

Hade tänkt att skriva om en bok som jag började läsa igår, men den var så rackarns bra att jag redan har läst ut den och nu vill jag ha mer av denna lättsamma vara. Boken var Mina hemligheter av Sophie Kinsella, som är känd för sina böcker om shopaholicen Rebecca Bloomwood. 

Mina hemligheter
 handlar om Emma Corringan, en helt vanlig tjej som jobbar på ett läskedrycksföretag som marknadsföringsassistent. När hon är på väg hem från sin första affärsresa (som bör tilläggas slutade i katastrof och utspilld läsk), får planet problem och Emma, då hon tror att slutet snart är nära, finner sig med att ösa ur sig sina allra pinsamaste och hemligaste hemligheter för den främande mannen i stolen bredvid. I vanliga fall kanske detta inte skulle vara så farligt, men när den okända stolsgrannen dyker upp på Emmas jobb veckan efter, kan detta få större konsekvenser än hon anat.

Helt hysterisk rolig bok som man läser med ett ständigt leende på läpparna. Den är inte orginell med sitt klyschiga: ung engelsk tjej med hopplöst jobb möter mystisk man och det blir komplikationer à la Bridget Jones, men visst är det något man behöver ibland, lite askungesaga anno 2003.
Ser verkligen fram emot att läsa fler böcker av Kinsella.

Mina hemligheter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0