Inte en räkmacka men en laxpotatis!

Idag blir det inte så mycket till bokassociation, men istället ett litet recepttips, som man om man skulle vilja hårddra det faktiskt kan hänvisas till kategorin kokböcker. Förutom böcker älskar jag nämligen mat. Mat, mat, underbara mat. Så igår lyxade jag och E till det lite och gjorde bakpotatis med hemmagjord laxröra gjord på varmrökt lax. Det blev verkligen mumma och receptet, det kommer här:

Laxröra 4 pers
ca 200 g varmrökt lax
2 dl creme fraiché
1/2 mindre röd lök
En klick pepparrot
Salt & Peppar
Dill och persilja efter behag

Hur busenkelt som helst! 


Och så här blev resultatet!


Har länge funderat på om jag någon gång ska lägga upp en bild på mig själv. Har varit lite emot det, men å ena sidan är det ju lite konstigt att ha en blogg där inte en enda människa vet hur man ser ut. Man kan väl lugnt säga att min och Maria Montazamis blogg skiljer sig åt i det avseendet. Men någon gång ska ju vara den första och kanske den sista, vi får se.
För er som inte känner mig och läser den här bloggen, så ser jag ut så här när jag äter frukost =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0