Science-fiction-bokhandeln, hurra!

Jag har aldrig varit inne i en science-fiction-bokhandel förut, men när vi var i Göteborg så råkade vi av en händelse vandra förbi en och nog fastnade jag där i en dryg timma.

Förutom science-fiction, som kanske inte är mitt starkaste kort när det kommer till böcker, så hade de även fantasy, fina sagoböcker och vackra illustrerade utgåvor och samlingsvolymer av diverse andra klassiska författare såsom Edgar Allan Poe och systrarna Brontë. Med andra ord jag var i himmelriket...trodde jag... tills jag såg den här bokhyllan!!!



Ja, ni ser rätt! Hyllmeter efter hyllmeter med Star Wars-böcker! Jag vet att jag skrev tidigare att Sci-Fi inte är mitt starkaste kort och det är det inte heller, varken i film eller i bokform, men Star Wars det är en helt annan liga det. Har alltid tyckt att det är lite sorgligt att det är slut efter episod VI och att man inte får veta tillräckligt om karaktärerna, men nu är den sorgen över. =)
Säkerligen är många utav böckerna stolpskott och dussinvara, men de har ju faktiskt blivit godkända av självaste Mr. Lucas, så dåliga kan de väl ändå inte vara. Nu har jag sannerligen ett bokprojekt framför mig. Var tvungen att googla fram kronologin på böckerna så jag vet i vilken ände jag ska börja. Är lite sugen på att läsa om Han Solos äventyr innan han träffade Luke och Leia, men men, vi får väl se.

Besöket slutade i alla fall med att jag hade känt, strykt och vänt på nästan varenda bok i butiken. Mätt på nya intryck kunde jag relativt lätt gå därifrån, men det tog emot. Nästa gång jag är i götet blir det definitivt ett stopp där. Att bokhandeln dessutom ligger granne med ett superbra sushiställe är ju inte heller fy skam!



Inte världens bästa bild, men den här skulle jag vilja läsa...


...och här har vi episod IV-VI i bokform.


Samt den supergoda sushin!

Mums!

Ikväll ska vi avsluta vårat Star Wars-maraton, om man nu kan kalla det så när man inte ser filmerna i rad. Nåväl, de senaste veckorna har vi i alla fall kollat på samtliga Star Wars-filmer. Ikväll återstår episod III, The Revenge of the Sith. Spännande!
Nu, organisering av bokhyllan som bokstavligen svämmar över av böcker. Det måste bli ordning på torpet och jag får nog inse att vi är i behov av en ny bokhylla. Man kan bara ordna plats och strukturera till en viss gräns.


/ Bea



Kommentarer
Postat av: Feuerzeug

Hahaha, det vore lätt att råka hinta om att du är lite sent ute att upptäcka den fantastiska världsbästa SF-bokhandeln, men egentligen är jag ju bara glad att du hittat den och så mycket skoj.



Oftast vill man ju bara köpa nästan hela butiken och ta med sig hem.

2011-04-28 @ 00:19:31
URL: http://feuerzeug.wordpress.com
Postat av: Bea

Ja, så är det verkligen! Och ja, jag har insett att jag typ är sist i världen att upptäcka det stället, får skylla på att jag är lantis. =)

2011-04-28 @ 10:31:03
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Tessan

När jag är i Sthlm måste jag alltid ta en tur till gamla stan och SF-bokhandeln där. Älskar att gå omkring och läsa på böckernas baksidor. Inte så ofta jag faktiskt köper någon bok, men ett besök är ett måste :)



Trevlig helg!

2011-04-29 @ 08:45:45
URL: http://svagerskorna.blogspot.com
Postat av: Bea

Jag gör nog precis som du, Tessan! =)

2011-05-01 @ 09:27:45
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0