Bree Tanners andra liv!

Så här 1,5 år efter att jag läste ut sista boken i Stephenie Meyers Twilightsaga så blev det dags att läsa boken om Bree Tanner. En ung vampyr som vi möter i den tredje boken. Hon är en av de nyfödda vampyrerna i Victorias armé som har till uppgift att döda familjen Cullen eller kanske främst Bella. Och har man läst twilightböckerna så kommer det ju inte direkt som en överraskning hur boken slutar också.

Annars är det en liten trevlig historia med både spänning och romantik där man får följa Bree som nyfödd vampyr. Hennes känsla av hjälplöshet inför en situation där hon inte kan lita på någon. Trots detta finner hon ändå en vän i Diego, en nyfödd men ändå äldre vampyr än hon själv. Tillsammans utforskar de den värld de lever i och de nya förutsättningar som de nu står inför.

Trots att man under läsningens gång har det tragiska slutet i åtanke så är det ändå trevlig läsning. Språket, stämningen och känslan är densamma som i twilightböckerna och det får mig att längta tillbaka till tiden då jag läste dom. Kanske ska jag läsa dom igen... Nej, jag sätter på första dvd:n istället, för femtielfte(?) gången!

/Syster S

Bree Tanners andra liv



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0