Andens kraft!

Nu är det endast en bok kvar. Sen vet jag hur det går...

Jag tyckte till en början att första boken, Törst, i Vampire Academyserien inte var något särskilt. Men av någon anledning så fortsatte jag att läsa och det ångrar jag inte. När jag kom till tredje boken, Skuggkysst, var jag helt fast. Å vad bra böckerna är nu.

Nu när jag läst ut den femte boken, Andens kraft, har handlingen tagit ännu en ny oväntad vändning som så smått driver mig till vansinne. Men nu ska jag försöka stilla mig och läsa lite andra böcker från bokhyllan som stått och väntat på tok för länge, samt nåt recensionex som jag är nyfiken på. För när jag väl har avslutat det Yttersta offret är ju böckerna slut... Ingen mer Rose och Dimitri.

Detta blev ingen ingående recension precis, men det är jättesvårt att skriva om en bok i en serie för ordet spoiler skulle bli det främst förekommande...

Det verkar som om det finns planer på film på den första boken, runt 2013 nångång. Nån som vet något mer om det? Frågan är hur dom tänker lägga upp konceptet. Sex filmer känns ju lite mycket. Och samtidigt känns det ju tråkigt om mycket av böckernas innehåll sorteras bort. En tv-serie kanske vore någonting?

Andens kraft

/Sara



Kommentarer
Postat av: Zozzo

Jag tror det är bestämt att alla böckerna ska bli filmer:) Vampire Academy!:D

2011-12-26 @ 14:20:58
URL: http://bokzoem.blogspot.com
Postat av: Sara

Ja, det hoppas jag stämmer! Det vore ju jättekul. Nån som vet några påtänkta skådisar?

2011-12-26 @ 15:10:49
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0