Löftet!

Som jag har längtat efter att sätta tänderna i Richelle Meads fjärde bok i Vampire Academy-serien. Det har nästan inte gått en dag som jag inte har funderat över hur det ska gå för Rose, Dimitri, Lissa och de andra. Och inte har jag haft någon att diskutera mina tankar med. Maken suckar och himlar med ögonen och Bea vill inte veta vad som händer ifall hon själv ska läsa böckerna sedan. På bloggen vill man ju inte avslöja så mycket heller, man vill ju inte riskera att förstöra läsupplevelsen för er som ännu inte läst böckerna.

Så nu när boken är utläst vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer än att jag älskade den! De ca 520 sidorna flög fram, när man väl börjat läsa kan man liksom inte sluta. Texten och språket flyter bra och gör att böckerna känns väldigt lättlästa. Inga krångligheter utan 100% läsnjutning.

När jag läser pendlar jag mellan lycka och förtvivlan. Hur ska det gå? Hur ska det sluta nu? Kan det gå vägen trots allt? När jag avslutade boken var det med ett leende på läpparna. Jag hoppas innerligt att den här serien kommer att avslutas på det sätt som jag önskar. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till...

/ Sara



Kommentarer
Postat av: Malin

Ååh Vampire Academy är så bra, de två som är kvar (Andens kraft & Yttersta offret) är så otroligt mega super bra!!!

2011-12-02 @ 19:32:51
URL: http://bokmalensblogg.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag ser fram emot att läsa dem jättemycket!

2011-12-02 @ 19:54:15
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0