Idétorka!

Jag brukar vara en person med rätt så mycket idéer, men de senaste dagarna har jag inte kunnat komma på något trevligt, roligt eller intressant att skriva. Därav inläggstorkan. Det händer ju å andra sidan inte så värst mycket när man bara ligger hemma och är sjuk, så det kanske inte är så konstigt.

Idag har jag i alla fall åkt in till stan en sväng och kollat lite på bokrean. Köpte dock inte en enda bok. Det måste vara något allvarligt fel på mig. Nåväl, ska titta in en sväng i bokhandeln hemma någon dag i veckan, måste ju köpa någon bok när det är bokrea. Skam vore väl annars!

Det enda som skulle kunna klassas som någorlunda intressant, vilket verkligen är att ta i, är att jag igår åt mitt livs första vaktelägg från min systers hönsgård. Det var litet, brunt och gullig och uppätet i ett nafs. Var det gott? Jo, det var det men eftersom det var så otroligt litet kan man ju inte direkt prata om någon större smaksensation.
Ser fram emot när jag ska få provsmaka helgrillad vaktel, det låter så gott!


/ Bea


Ja, så här ser vaktelägg ut. De är inte stora precis



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0