Och vinnaren är...

Ja, böckerna som får följa med mig till England efter noga övervägande är:


 Hur man botar en fanatiker och om att skriva av Amos Oz.
 Funny Valentine av Amy Jenkins.
 I muntra damers sällskap av Alexander McCall Smith

och nykomligen till hyllan...

 Tretton vid bordet av Agatha Christie



Nu är det bråda tider här hemma. Allt ska städas, packas, tvättas, vattnas, plockas ur och pluggas ur inför sommaren. På torsdag åker vi mot päronen för att sedan på fredag åka till Gbg och därifrån till England på lördag förmiddag. Det ska bli så spännande och mysigt och för att citera Askungen; "Alldeles, alldeles underbart!".

Har dessutom till min förtjusning luskat fram att Agatha Christie-muséet i Torquay ligger bara 20 minuter från där vi bor. Jag bara måste dit!

Men innan dess är det en hemtenta kvar. Fick ut den i morse, men halva är redan avklarad så det ser mer än ljust ut. Ska sannerligen bli skönt med en paus från skolan!

Om ni undrar hur min blogguppdatering kommer att se ut när jag är på semester, så kan jag glädja er tappra läsare med att jag har förberett automatiska inlägg som ska pytsas ut en gång om dagen om det vill sig väl. =)

/ Bea

Hur man botar en fanatiker och om att skrivaFUNNY VALENTINE
I muntra damers sällskap 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Tretton runt bordet är en av mina Agatha Christie favoriter! Den är sååå bra och det är ju verkligen perfekt läsning när man ska bo på ett engelskt slott! Hoppas ni får det underbart!

2011-05-30 @ 22:18:19
URL: http://svagerskorna.blogspot.com/
Postat av: Bea

Tack! Det hoppas jag verkligen också. Nu har ju askmolnet lagt sig också!

2011-05-31 @ 12:58:25
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0