Pärlor från månen!

I Pärlor från månen får man stifta bekantskap med mellanbarnet-Gallagher, Shawn. Han fördriver sina dagar med att jobba i familjepubens kök och sina kvällar med att skriva musik. Brenna O'Toole är den tankspridda Shawns raka motsats. Tillsammans med sin far är hon traktens allt-i-allo och hon tänker som bäst med en skiftnyckel i handen. Älvfursten Carrick visar sig ha tankar för dessa tu, som kännt varandra sedan barnsben, och när han vill något ser han till att det händer.

Samtidigt kommer ett amerikansk byggförtag till Ardmore med planer att bygga en teater. Skulle det kunna vara ett forum för Shawns musik om han någon gång skulle få för sig att faktiskt göra något av sin talang? Och skulle inte en nybyggnation i trakten vara lönsamt både för puben och för Brenna och hennes hantverkarfar?

Nu till lite åsikter från min sida. Pärlor från månen är i likhet med Solens diamanter en väldigt lättläst och trevlig bok. Det tar inte många timmar att läsa, vilket är lite synd då jag vid det här laget börjar bli lite fäst vid personerna i Ardmore. Bitvis är det mer än klyschig, men där emellan är det riktigt bra. Får säga att jag blivit positivt överraskad av den här genren. Kanhända börjar jag på Havets safirer, den avslutande delen, på en gång eller så väntar jag på den lite till.

/ Bea




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0