Arizonas bok!

Under bokrean beställde jag hem andra delen i Beautiful Dead-serien av Eden Maguire. För att läsa mer om den första boken, kika här.

Denna gången har turen kommit till Arizona. Hennes extra år som levande död på jorden är snart slut och Darina kämpar för att få reda på sanningen kring hennes död. För nästan ett år sedan dog Arizona, hon hittades i Hartmann Lake. Enligt utredningen hade hon dränkt sig. Men varför skulle den populära och självsäkra Arizona ta sitt eget liv? Det är något som inte stämmer.

Ju närmare sanningen Darina kommer, i desto större fara är hon. Bakom Arizonas perfekta fasad döljer sig många hemligheter. Kommer Darina att finna sanningen innan Arizonas tid rinner ut? Vad hände egentligen nere vid Hartmann Lake?

Jag tycker fortfarande att Beautiful Dead-serien är riktigt bra. Jag önskar att det hade funnits lite fler serier som denna när jag själv var yngre. Eden Maguire lyckas riktigt bra när hon blandar mystiska dödsfall, levande döda och romantik.

/Sara

Arizonas bok


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0