Fallen!

Månadens utmaning var att läsa minst en bok på engelska, eller annat valfritt språk, förutom svenska då förstås. Mitt val föll på Fallen av Lauren Kate. Fallen är den första boken i en romantisk, spännande och övernaturlig serie. Precis min kopp te med andra ord.

Boken handlar om 17-åriga Lucinda som placeras på en internatskola/ungdomsvårdsskola efter sin delaktighet i ett mystiskt dödsfall. Som elev på skolan saknar man mycket av kontakten med omvärlden. Mobiltelefoner är förbjudna och man får endast ett telefonsamtal i veckan. Dessutom finns övervakningskameror över hela skolområdet. Elever som anses vara extra problematiska har armband med sändare så att de kan övervakas dygnet runt.

Redan första dagen får Lucinda upp ögonen för Daniel. Världen stannade upp och tiden stod liksom stilla första gången hon såg in i hans vackra ögon....suck. Daniel å andra sidan ger henne fingret och verkar inte särskilt intresserad. Intresserad av Lucinda är däremot Cam, en riktig charmknutte. Men Lucinda kan inte sluta tänka på Daniel, som ena stunden verkar intresserad för att vid ett senare tillfälle vara totalt ointresserad.
Lucinda kan trots detta inte hålla sig borta från honom, hon är helt fashinerad av honom, det är som om de kännt varandra sedan innan.

Fallen har en ganska lång startsträcka bestående av kompisrelationer, lektioner och trånande blickar innan man inser att det nog är en paranormal-romance på gång. Bokens sista 100 sidor är jättespännande och fullspäckade av information och förklaringar. Här fick jag verkligen passa mig så att jag inte missade någon viktig detalj då jag ofta läser snabbare och snabbare ju mer spännande en bok blir. Men sammanfattningsvis måste jag ändå säga att Fallen är en riktigt bra bok. Jag gillade den bättre än Evermore, som ju är på lite samma tema. Men någon fullpoängare var den inte.

/Sara

Fallen


Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Fallen har en av de vackraste omslagen jag har sett, men den är samtidigt en av de segaste böckerna jag har orkat ta mig igenom :)

2012-04-11 @ 20:02:38
URL: http://boktycke.se
Postat av: Sara

Boken hade en ovanligt lång startsträcka måste jag säga. Närmare 300 sidor kändes det som... :)

2012-04-12 @ 10:23:35
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0