Feber!

Det var ganska längesen jag avslutade den första delen i Stiefvaters triologi om vargarna i Mercy Falls. Nästan sju månader sen närmare bestämt. Mer om Frost, dvs bok ett kan ni läsa här.

Precis som Frost är Feber mysig och mycket trevlig läsning. Frågan är om jag inte gillade Feber bättre än dess föregångare. I alla fall så var den mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Jag blev riktigt överraskad. Sen gillar jag Sam, bokens lite dystra och deppiga manliga hjälte. Jag tyckte också att nykomlingen Cole var ett intressant tillägg till handlingen. En kaxig kontrast till den lite dämpade Sam.

I Feber fortsätter kärlekssagan mellan pojken som alltid blev varg när vintern kom, men som nu är människa på heltid och Grace som trots att hon bär på "smittan" aldrig förvandlats till varg. Deras kärlek kompliceras av Graces föräldrar som inte gillar deras relation, skjutgalna vargdödare m.m. Men värst är ändå den feber som Grace drabbats av. Är det vargen inom henne som vaknar till liv? Eller är det något mycket, mycket värre?

/Sara

Feber



Kommentarer
Postat av: Bella

Vad glad jag blir av att höra att du gillade den. Har Läst många recensioner som inte alls tycker om den vilket gjorde mig lite besviken då jag älskade första boken. Nu blir jag lite mer taggad till att läsa del två :)

2012-04-13 @ 11:51:14
URL: http://bellasbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0