Prinsessa i högform!

Nu har jag läst ut den sjätte boken i serien om Meg Cabots tonårsprinsessa Mia, Prinsessa i högform. Denna gång ställer Mia, något motvilligt upp i valet till elevrådsordförande. Dessutom riskerar Genovia att bli uteslutet ur EU på grund av att Mia i all vänlighet dumpat 10.000 sydamerikanska sniglar för att hindra algblommningen i Genoviabukten. Hur kunde hon veta att sniglarna skulle sprida sig till Frankrikes vatten?

Som vanligt är handlingen minst sagt lättsam, vilket är anledningen till att jag trots mina snart 25 år fortfarande läser en prinsessbok ibland. De erbjuder en bekymmersfri underhållning som är att jämföras med en 1,5 timmar lång romantisk komedi. Allt man läser måste inte vara djupt och gripande likväl som allt man äter inte måste vara gourmetmat.

Nu skall jag dock med stor aptit kasta mig över Nora Roberts Solens diamanter.

/ Bea 




Kommentarer
Postat av: Nilmas Bokhylla

Jag är väldigt sugen på att läsa de böckerna faktiskt!

2012-04-07 @ 22:44:45
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Louise

Jag gillar också denna serie! Tycker den är lagom slöläsning, när man inte riktigt orkar koncentrera sig ;)

2012-04-09 @ 08:18:52
URL: http://bokenartankensbarn.blogspot.se/
Postat av: Emma

Jag har bara läst den allra första prinsessboken och har dragit mig lite för att läsa fler, på något sätt tror jag att de är sämre. Men kanske skulle jag kunna våga mig på någon, vet att jag har elever som tycker om dem.



Jag har däremot läst några andra av Meg Cabot som jag har tyckt varit bra.

2012-04-09 @ 09:22:28
URL: http://emmapafo.blogspot.com
Postat av: Bea

Louise: Slöläsning var verkligen ett passande ord. Okomplicerat och kräver ingen större insats från ens egen sida.



Emma: Har själv blivit tipsad om "Babbeldrottningen" av Cabot. Har inte läst den än, men en kompis sa att den var bra. Vilka har du läst?

2012-04-09 @ 19:09:35
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0