Den hemliga historien!

För att vara en tämligen platt och intetsägande titel är handlingen i Donna Tartts Den hemliga historien synnerligen invecklad och flerdimensionell. På omslaget står det att det är en psykologisk thriller och då jag inte läst så mycket ur den kategorin visste jag inte riktigt vad jag skulle vänta mig. Så här i efterhand kan jag bara säga att jag är mycket imponerad, lite småskrämd och känner ett visst mån av obehag. Detta är en bok som inte lämnar läsaren oberörd. Har ventilerat boken med E på kvällarna, vilket jag tror har varit välbehövligt. Lånade boken av en kollega och hade nog aldrig fått ögonen för denna om det inte varit för henne. Tack J!
Märker nu att jag inte skrivit något om handlingen, men det är lite svårt att beskriva. Jag kan säga att det är en komplex historia som utspelad sig i collegemiljö och innehåller ett och annat mord. Detta är nog en fullpoängare för mig. Skulle väldigt gärna se en filmatisering. Någon som vet om det finns någon?

/ Bea
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0