Förtrollade Jane!

I januari fick jag boken Förtrollade Jane av Bea. Tidigare i år har jag läst Blod och fördom (som Stolthet och fördom fast i nutid och med vampyrer) och Nästan övertalad (som Övertalningen fast med odödliga) och tyckte att det var mysiga små berättelser, om än inte så lika sina föregångare, men ändå.
 
Nu har jag läst de två resterande böckerna:
 
Häxan Emma av Janet Mullany och Northanger Castle av Colleen Gleason. Den sistnämnda författaren fastnade jag lite för och beställde hem de två första böckerna ur en av hennes vampyrserier från the Bookdepository.
 
I Häxan Emma får vi möta Emma som driver ett dejtingföretag tillsammans med sin syster. Men det verkar som om någon försöker sabotera hennes företag med diverse magiska tricks. Kan Emma får hjälp av den sin collegekärlek och tillika hyresvärd Knightley? Måste säga att Häxan Emma var nog ändå berättelsen som tilltalade mig minst.
 
I Northanger Castle möter vi Caroline som är besatt av att läsa gothiska romaner. Men när hon träffar på en mörk främling blir hennes liv mer och mer likt de böcker som hon så gärna läser. Northanger Castle var en riktigt mysig liten berättelse. Colleen Gleason har lyckats både med karaktären Caroline som är riktigt underhållande och att skapa en mörk och lite gotisk stämning.
 
/Sara
 
Förtrollade Jane


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0