Klockan K!

I lördags kväll sent efter att våra långväga gäster gått och lagt sig sträckläste jag ut er sista i Agatha Christie-deckaren Klockan K. Denna bok har stått oläst i hyllan i många år och detta beror på den föga lockande baksidestexten. Dock vet jag med mig att jag sett någon filmatisering av den någon gång. Mördarens identitet var dock bortglömd som tur var.
 
I sann Christie-anda sker det ett mord bland välbärgade folk i ett stort slott vid havet . Bland besökarna finns det återvändande kolonialherren, den övergivna hustrun, den nya hustrun, den atletiske unge mannen och naturligtvis dandyn. Men frågan är,  vem har gjort det?
 
Förutom en utläst bok i månadsutmaningen har jag även lyckats klämma en hyllvärmare. :)
 
/ Bea
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0