Mamma, pappa, barn!

Månadens utmaning för mig och Bea var att fortsätta läsa deckarserier som vi påbörjat.I februari läste jag första delen i Carin Gerhardsens Hammarbyserie och nu har jag läst ut uppföljaren.
 
I Mamma, pappa, barn får vi återigen följa kriminalkommissarie Conny Sjöberg och alla de andra vid hammarbypolisen. Denna gång hamnar inte mindre än två brutala mord på deras bord. En 16-årig flicka hittas strypt inne på en toalett ombord på en finlandsfärja. Man hittar även en mördad kvinna utan ID-handlingar i en park. I närheten finner man hennes spädbarn, fortfarande vid liv. Att identifiera kvinnan tar tid, ingen tycks sakna henne. Samtidigt vaknar 3-åriga Hanna upp ensam i en lägenhet. Var är hennes mamma och var är hennes lillebror?
 
Mamma, pappa, barn är en riktigt bra deckare. Lite klurig, smart uttänkt och samtidigt som morden är bokens huvudhistoria finns mycket annat spännande i handlingen som gör att man vill fortsätta att läsa deckarserien. Jag gillade denna uppföljare bättre än Pepparkakshuset. Jag kommer garanterat att läsa mer av Carin Gerhardsen!
 
/Sara
 
Mamma, pappa, barn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0