Minirecensioner #2

Dags för några snabba recensioner av några böcker som jag läst den senaste tiden.
 
Kiss of the night av Sherrilyn Kenyon.
 
Kiss of the Night
 
Ännu en bok i Kenyons Dark Hunter serie. Det känns som om jag missbrukar dessa övernaturliga romance böcker. Men det är inte mitt fel att det är så mysigt att krypa upp i soffan med lite romantisk och spännande läsning. Denna gång får vi möta dark huntern Wulf vars speciella egenskap, eller snarare förbannelse, är att alla glömmer honom strax efter att de träffat honom. Smart och smidigt om man stöter på civila i sin jakt på onda daimoner. Men kanske inte så roligt när man vill hitta nya vänner. Men så möter han Cassandra som efter deras korta möte inte kan glömma den hunkige vikingen från Norge. Givetvis som gillar jag detta skarpt, även om jag läst bättre böcker i Dark hunter-serien. Men det blir ändå 4/5!
 
Dark lover av J. R. Ward
 
Dark Lover
 
Efter att ha sett denna serie toppa paranormal romance-listan på goodreads var jag självklart tvungen att läsa första boken i Black dagger brotherhood-serien. Boken var i samma anda som Kenyons böcker. Wrath, ledaren för brödraskapet hjälper ett halvblod, en kvinna med en vampyrfarsa och en människomorsa, genom förvandlingen till vampyr. Förvandlingen sker i 25-års åldern bland dem som bär på genen. Tycke uppstår, trots att tuffingen Wrath aldrig tidigare älskat någon. Samtidigt råder det krig mellan vampyrerna och de läskiga, ljusa, baby powder-doftande, vampyrjägarna utan hjärta. Gillar man tuffa, muskulösa, vampyrer i svart läderklädsel gillar man garanterat det här. Namnen på dessa bjässar tycker jag nästan är det roligaste. Wrath, Rhage, Zsadist, Phury, Tohrment är några av namnen på dessa tuffingar. Det blir nästan lite för mycket om du frågar mig. Men självklart gillar jag detta jättemycket ändå och kommer garanterat att fortsätta läsa serien. 4/5!
 
Club dead av Charlaine Harris
 
Club Dead
 
Sookies vampyrkille Bill har blivit kidnappad och Sookie beger sig till Jackson, Mississippi för att leta efter honom. Till sin hjälp har hon varulven Alcide, en varulv som hon inte kan låta bli att bli lite intresserad av. Och inte behöver Sookie ha dåligt samvete då det visat sig att Bill kidnappats under sina planer att lämna henne för en annan kvinna, en vampyr. Tillsammans med Alcide hänger Sookie på Klubb Död för att lyssna efter ledtrådar om Bills försvinnande. Även om Sookie borde ha fullt upp med en försvunnen pojkvän och en snygg varulv, växer känslorna för vampyrvikingen Erik sig starkare! Kvickt och roligt, precis som föregående böcker från Charlaine Harris. Jag har sagt det en gång och jag säger det igen. Jag gillar böckerna så mycket bättre än tv-serien. Trots att tv-serien har en viss Herr Skarsgård. 4/5!
 

/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0