Anna klädd i blod!

Cas Lowood har ett uppdrag. Han dödar spöken som är kvar på jorden för att mörda människor. Legenden om Anna Korlov har lockat Cas till Thunder Bay i Kanada. Anna mördades 1958, men hennes vålnad finns kvar i det hus där hon dog och ingen som vågar sig över tröskeln kommer levande tillbaka. Hittills har hon tagit livet av tjugosju ungdomar och det verkar inte ta slut där. "Anna klädd i blod" kallas hon av traktens invånare och hon visar sig bli Cas största utmaning sedan han tog över rollen som spökjägare efter sin fars död. För hur tar man sig under huden på någon som inte har någon hud kvar, och hur dödar man egentligen någon som redan är död?
 
Åh, vad jag gillade detta. Både härligt, pirrande läskigt och samtidigt romantiskt. Hur Anna kan gå från att vara ett monster som sliter ungdomar i stycken till att bli flickvänsmaterial, undrar ni kanske? Ja, det kändes nästan liten konstigt till en början. Men sen när jag läste boken så bara smälte jag. Kendare Blake har gjort ett jättebra jobb! Boken hade så många av de saker jag gillar i läsväg att det kan inte bli annat än ett mycket högt betyg från mig. Kärlek, spänning, mysterier som ska lösas, ett förflutet att övervinna.
 
Har kikat på boken på engelska och funderat på att köpa den, men det blev liksom inte av. När sedan Fenix kom med en svensk översättning blev jag glatt överraskad. Även om jag inte är så förtjust i de lila ryggarna, trots att jag älskar lila. Så gillar jag deras utgivning och då speciellt genren urban fantasy. Uppföljaren till Anna klädd i blod kommer också att ges ut av Fenix. Förhoppningsvis inom en snar framtid.
 
/Sara
 
Anna klädd i blod
 


Kommentarer
Postat av: Bea

Åh, detta kan jag tänka mig att läsa!

2012-12-20 @ 18:34:40
URL: http://www.beasbokhylla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0