Rises the night!

Victoria Gardella races across Europe to stop what could be the most deadly uprising vampire slayers have ever faced, she is accompanied by Sebastian Vioget, a man as tempting as he is devious. But when Victoria discovers that she has been betrayed by one of her most trusted allies, finding out the truth will be her greatest challenge.
 
Detta är den andra boken, av fem, i Collen Gleasons serie om vampyrjägarfamiljen Gardella. Här kan ni läsa vad jag tyckte om första boken i serien, The rest falls away.
 
Jag gillade den här boken bättre än den första. Här är det action från början till slut och inte så mycket ny information att sätta sig in i. Till en början kändes handlingen ganska förutsägbar, men jag måste erkänna att Colleen Gleason drar ut på spänningen ända tills sista sidan och jag undrade många gånger om jag verkligen skulle ha rätt i mina föraningar. Handlingen utvecklas ständigt åt nya håll och det gjorde att spänningen höll sig på topp boken igenom.
 
Efter att ha läst första boken var jag inte supersugen på att läsa hela serien. Men jag gav ändå andra boken en chans eftersom jag köpte de båda böckerna samtidigt. Ett fel jag ofta gör föresten, köpa flera böcker i en serie innan jag läst första. Sen sitter man där med en bokhylla full med böcker som man inte är så sugen på. Men så här i efterhand var det nog bra att jag köpte båda böckerna för nu är jag riktigt taggad till att läsa resten av serien. Dessvärre verkar de två sista böckerna omöjliga att få tag i, suck. Dock måste jag säga att utsidorna ser riktigt B ut. De speglar inte alls böckernas riktigt bra innehåll. Annars brukar det ofta vara tvärt om nu för tiden. Utsidorna blir bara häftigare och häftigare, men kvaliteten på böckerna är inte alltid lika bra...
 
/Sara
 
Rises the Night
 
The Rest Falls Away Rises the Night The Bleeding Dusk
 


Kommentarer
Postat av: Nilmas Bokhylla

Omslagen påminner en del om Morganville-serien :)

2012-12-23 @ 11:11:00
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0