Saras boklöften - 2013

Här kommer mina boklöften för 2013!  
 
 
Läsa minst 100 böcker! Uppfyllt 27/7
 
 
Vid slutet av 2012 fanns det 183 olästa böcker i bokhyllan. Målet är att det ska finnas minst 50 färre innan 2013 är slut. Juni - 29 lästa böcker  
 
Läsa Harry Potter-böckerna av J.K. Rowling.
Harry Potter och de vises sten
Harry Potter och Hemligheternas kammare
Harry Potter och fången från Azkaban
Harry Potter och den flammande bägaren
Harry Potter och Fenixorden
Harry Potter och Halvblodsprinsen
Harry Potter och dödsrelikerna  
 
 
Läsa 5 klassiker. Uppfyllt 12/6
 
1. En studie i rött - Sir Arthur Conan Doyle 2. De fyras tecken - Sir Arthur Conan Doyle
3. Northanger Abbey - Jane Austen
4. Alice's adventures in Wonderland - Lewis Carroll
5. Baskervilles hund - Sir Arthur Conan Doyle
6. Kameliadamen - Alexandre Dumas d.y.
7. Den gyllene skalbaggen - Edgar Allan Poe (novell)
8. Fakta i fallet Valdemar - Edgar Allan Poe (novell)
9. Flaskposten - Edgar Allan Poe (novell)
10. Fruktans dal - Sir Arthur Conan Doyle
 

  Läsa 5 tegelstenar (+600s) Uppfyllt 13/4
1. Femtio nyanser av frihet - E.L. James
2. Kampen om järntronen - George R.R. Martin
3. Främlingen - Diana Gabaldon
4. Kungarnas kring - George RR Martin
5. Hemligheternas rike - Kristin Cashore
6. A Storm of Swords - Georga RR Martin
7. Harry Potter och den flammande bägaren - J.K. Rowling
8. Kråkornas fest - George RR Martin
9. The Historian - Elizabeth Kostova
10. Lover Avenged - J.R. Ward
11. Lover Mine - J.R. Ward
 

  Avsluta minst 3 serier. (utöver Harry Potter) Uppfyllt 10/6
1. Femtio nyanser trilogin - EL James
2. De utvalda  - Kristin Cashore
3. Fallen ängel - Becca Fitzpatrick
4. Yelena Zaltana-trilogin - Maria V. Snyder
5. Berörarna - Holly Black
6. Ädelstenstrilogin - Kerstin Gier
7. Taskill Witches - Saskia Walker
8. Delirium - Lauren Oliver
 

  Till sist ska jag också läsa 12 författare till Boktolvan.  
 
 
Boklöftena blev lite mer omfattande detta år. Ska bli spännande att se om jag klarar av att fullfölja dom.   /Sara  


Kommentarer
Postat av: Eva

Ambitiöst - och insprirerande! Nu måste jag börja fundera på vad jag ska ha för läs-målsättning 2013. :-)

Postat av: Lisa

Oj, vad mycket bäcker du ska läsa! :O
Jag har också bestämt mig för att minska på de böcker som inte har blivit lästa än.
En del av Harry Potter-böckerna borde väl räknas som tegelstenar :)?

2012-12-30 @ 19:09:52
URL: http://livetenligtliisa.blogg.se
Postat av: Lena

Min boktolva är klar och upplagd på min blogg. Håller även på att funderar på lite fler läsmål för 2013.

2012-12-30 @ 21:38:52
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0