Tusen olevda liv finns inom mig!

Tomas Sjödins romandebut är en berättelse i gränslandet mellan verklighet och skröna om pastor Bengt Eriksson som en dag bestämmer sig för att lämna sin församlingsflock och återta kontrollen över sitt liv. Ballongfärder, väderobservationer och Ådalsförfattaren Birger Norman spelar viktiga roller i denna varma berättelse om vänskap, mod, uppbrott och överlevnad - och om möjligheten att försonas med sitt eget liv.
 
Läste igår afton ut Tomas Sjödins skönlitterära debut Tusen olevda liv finns inom mig. Den är månadens bokcirkelbok och förväntningarna från mitt håll var mycket höga. Känner dessvärre att de inte blev uppfyllda. För att till fullo njuta av den här boken är jag rädd att man behöver en ganska diger kunskap om ådalsförfattaren Birger Norman. Något jag inte besitter. Bitvis är boken dock allt vad man förväntar sig att en Sjödin-bok ska vara, men mellan varven lyckas jag inte sugas in i berättelsen. Det ska bli spännande att se vad de andra tjejerna tyckte på bokcirkeln ikväll. 

 
/ Bea
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0