Vi läser: A game of thrones!

Eftersom vi av en händelse har två exempar av Kampen om järntronen av George R.R. Martin här hemma ( en gammal utgåva samt den nya kartonnage utgåvan), bestämde jag och maken oss för att läsa boken tillsammans. Så under de närmaste veckorna kommer vi att läsa ett visst antal sidor varje vecka och sedan diskutera tillsammans.
 
Samtidigt tänkte jag skriva lite varje vecka om våra funderingar över boken samt lite vad som händer i handlingen. Ingen av oss har läst boken tidigare, men jag har sett första säsongen av tv-serien. Om det finns någon som både sett och läst A game of thrones får ni gärna lämna en liten kommentar om hur bra serien följer böckerna. Vi har nämligen planer på att börja titta på serien efter att vi läst klart.
 
/Sara
 
Kampen om järntronen Kampen om järntronen


Kommentarer
Postat av: Lena

Vilken käck ide att läsa boken tillsammans! Har även denna i min bokhylla. Har lite läsplaner för 2013 så jag får se om jag hinner börja på den.

2012-12-31 @ 13:23:00
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Judit

Med risk för att vara en glädjedödare: jag tycker inte att böckerna är värda den långa tid det tar att läsa dem... Jag tycker om tvserien och längtar till nästa säsong, men tycker att böckerna är onödigt utdragna. Dessutom är karaktärerna yngre där, de som är tonåringar i serien är nästan bara barn i böckerna. Jag la av med läsningen när jag kom på mig själv med att bara skumma igenom kapitlen. Men ni kanske tycker annorlunda?

Svar: Jag har faktiskt också hunnit fundera lite över att flera karaktärer som bara är barn i boken, spelas av vuxna skådespelare...
Beas Bokhylla

2012-12-31 @ 15:05:43
Postat av: Louise

Vilket roligt upplägg att läsa tillsammans så! Själv fastnade jag inte alls för första boken i serien, vilket kan ha med utgåvan att göra (liten text och jobbigt format eftersom att den är så lång) men ska se första säsongen snart :)

2013-01-01 @ 15:29:36
URL: http://bokenartankensbarn.blogspot.se/
Postat av: Mrs E

Jag har sett serien och läst första boken - tyckte den var bra och serien följer boken ganska troget. För mig underlättade det att ha sett serien först så jag kunde hålla reda på alla namn och familjer.

Kul att ni läser den tillsammans!

Svar: Ja, det underlättar faktiskt att ha sett serien. Då har man ett ansikte framför sig när man läser och det blir lättare att hålla ordning på alla karaktärer.
Beas Bokhylla

2013-01-01 @ 20:39:24
URL: http://whatyoureadin.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0