Himlen finns på riktigt!

Min vana trogen brukar jag vara skeptisk till sådana här böcker. Speciellt när det står en smilande, rultig, amerikansk grabb med slipover på framsidan. Jag får dock erkänna att innehållet inte alls var vad man kunde tro med tanke på omslaget. Jag blev helt enkelt fast från sida ett.

I Himlen finns på riktigt skriver Todd Burpo med hjälp av Lynn Vincent om sin son Coltons berättelse om sitt besök i himmelen. Vid fyra års ålder insjuknar Colton i svår bukhinneinflammation och man har inte mycket hopp om hans liv. Dock tillfriskar han mirakulöst efter flera svåra operationer. Några månader efter hemkomsten från sjukhuset börjar Colton prata om att han sett änglar och att han varit i himlen under operationen, något som minst sagt chockar hans föräldrar. Under flera år fortsätter sedan Colton att berätta fragment från sin himmelska resa, vilket resulterat i denna bok.

Boken är på lite drygt 200 sidor och man läser den väldigt fort. Angående innehållet får var och en bedöma vad den vill tro. Är det Colton säger sant, vilket jag hoppas att det är, betyder det att vi kommer att träffa dem som gått ur tiden före oss igen. En mycket tröstande tanke.

/ Bea





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0