Isprinsessan!

Det är vinter och i ett ödsligt hus i Fjällbacka ligger en ung kvinna död i badkaret. Hon har legat där i över en vecka och vattnet har bildat en hinna av is som förevigar hennes drag, som en prinsessa av is.
Mordet skakar det lilla samhället och författaren Erica Falck, som är på tillfälligt besök i och med föräldrarnas bortgång, dras in i en historia långt mörkare och sorgligare än vad hon anat. Tillsammans med polisen Patrik Hedström börjar bitarna plötsligt falla på plats och barndomsidyllen slås i spillror.

Bea: Jag hade inga direkt höga förväntingar på Isprinsessan och Läckberg, därför blev jag väldigt positivt överraskad. Jag tycker att handlingen är välskriven om än lite lätt att lista ut ibland, men det är ju inget ont i det. Kommer med all säkerhet läsa fler Läckberg framöver.

Sara: Om nu Bea inte hade några höga förväntningar så hade nog jag det. Ja, menar det är ju Läckberg. Hon har ju blivit så otroligt populär, känd och rik så böckerna kan ju inte vara annat än bra, eller? Jag tyckte att boken var en riktigt trevlig deckare. En spännande mordhistoria och så lite kärlek på det, sånt gillar jag! Här blir det också fler Läckberg framöver. Dags att lägga Predikanten på vill-ha-listan.



Och i och med detta är vår utmaning för februari anklarad. Check!

/ Sara och Bea



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0