Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också jättebra)!

Det var minsann ingen utdragen historia att läsa Martina Haags debutroman Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också jättebra) en titel som för övrigt är i klass med Alex Schulmans Att vara med henne...

Min kära syster har ju mången gång påpekat, både här på blogget, och privat hur bra hon tycker att Martina Haags böcker är. Så nu när jag fick tag på första boken (fick den fristående fortsättningen av min syster förra julen) var det inget att tveka på utan bara kasta sig in i den, då maken fortfarande barrikaderar mitt exemplar utav Arvtagaren.

I Underbar och älskad av alla etc. får vi stifta bekantskap med Bella. Hon är 30+, singel och försöker hanka sig fram som skådespelare. En dag verkar dock lyckan vända när hon blir erbjuden en roll på Dramaten, under regi av självaste Ingmar Bergman. Det finns dock en liten hake....anledningen till att hon fått rollen är, förutom att hon tydligen är kusligt lik Reine Brynolfsson, att hon i sitt CV nämnt att hon är akrobat. Något som milt sagt är en lögn. Hur ska det gå och hur blir det med premiären som kryper allt närmare? Kan hon undvika det oundvikliga?

Det är underhållande och det är väldigt svensk, något som jag tycker saknas i bokvärlden. Tummen upp för Martina Haag som väljer att skriva chiclit på svenska. Jag läser gärna mer. Ser fram emot att läsa Martinas krönikesamlingar som tydligen ska vara magknipande roliga. För övrigt verkar hon ju grymt trevlig och jag sitter bänkad när hon och Erik är med på På Spåret. För en intervju, visserligen gammal, med Martina, klicka in här.

Vill ni läsa mer om Martinas böcker. Klicka in här och här.

/ Bea




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0