Evermore!

Ända sedan den dagen Evers familj omkom i en bilolycka, en olycka som hon själv mot alla odds överlevde, har hon fått en underlig gåva. Hon är synsk, ser människors auror, hör deras tankar och med en enda beröring får hon reda på en människas hela livshistoria. Ever får flytta till sin faster i Kalifornien och börja ett nytt liv där. Ever som innan olyckan varit en populär cheerleader med många vänner och beundrare drar sig nu undan och i sin nya skola blir hon en av de utstötta. Att hela tiden behöva höra alla tankar som tänks i hennes omgivning och rädslan av att av misstag råka nudda någon blir för mycket. Ever spenderar skoldagarna under en stor munktröja med en specialsydd ficka för att dölja den Ipod vars musik dämpar den påträngande omgivningen.

Helt ensam är hon dock inte. Gothtjejen Haven och gaykillen Miles är hennes trogna vapendragare men mest ser hon fram emot de dagliga besöken från hennes döda lillasyster Riley som hon tack vare sin nya förmåga kan se och prata med.

Men så en dag förändras allt. Skolan får en ny elev, den snygge Damen. Ja, och resten kan ni räkna ut själva. Underlig tjej möter snygg men mystisk kille. Han äter inte, han verkar ha magiska förmågor, är han verkligen en människa som alla andra. Ever kan inte se hans aura och inte heller kan hon höra hans tankar. Det är som om han inte längre levde... Men någon vampyr är han inte och tur är väl det. För hade han varit det hade jag kunnat säga att jag har läst det här förut. Och det har jag ju på sätt och vis för så mycket skiljer sig inte Ever och Damen mot Bella och Edward, eller varför inte Nora och Patch. Personlighetsmässigt ligger nog Damen lite närmare Patch än Edward. För de båda har lite för mycket kaxighet och attityd för att jag ska vara helt nöjd. jag menar, varför kan det aldrig vara den tyste, nördige datakillen som visar sig vara den starke och övernaturlige superkillen?

Jag tycker att boken är mer än okej, bra rentav, men utan något utropstecken. För även om Damen inte är en vampyr så är boken förutsägbar så det skriker om det. Men att skriva en paranomal romance som ska sluta någorlunda lyckligt och ändå inte vara för oförutsägbar verkar nästintill omöjligt. Har någon en sådan bok i hyllan så tveka inte att tipsa mig om den!

/Sara


Evermore



Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Tycker själv att boken är okej, men inte mycket mer än så. Tycker att Damen var för passiv.



Min favorit paranormal romance hitills är Nightshade av Andrea Cremer. Cool fantasivärld och cool tjejhuvudroll :) Rekommenderar den.

2012-01-06 @ 19:48:17
URL: http://boktycke.wordpress.com
Postat av: Sara

Den ska jag lägga på minnet!

2012-01-06 @ 19:51:36
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Emma

riktigt bra recension! :)

du samlade allt jag tyckte om boken och som jag inte kunde få ur mig ner på denna recension :))

2012-01-27 @ 20:35:31
URL: http://lusseboken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0