Den som gräver en grav...

Ja, ni känner till det gamla ordspråket. Den som gräver en grav åt andra, använder ofta spade... Eller hur var det nu ;)
 
Under sommaren hör det till med lite spänning i form av tv-deckare. Därför var jag också besviken över att se att det endast blev två nya avsnitt av sommarfavoriten Morden i Midsomer. Av denna anledning började jag titta på första säsongen av Graven som jag fyndat för endast 49:-
 
 
Fyra människor hittas mördade. Deras skelett ligger brända och täckta av osläckt kalk i en grav mitt ute i ödemarken. Kriminalinspektör Cege Ljung (Kjell Bergqvist) får i uppdrag att sätta ihop en specialgrupp som skall utreda fallet. Specialgruppen består av fem udda personligheter som tvingas bo tillsammans på en båt för att kunna vara nära mordplatsen. Inget är som det ser ut när specialgruppen kämpar för att lösa fallet. Graven är en mordgåta med mörka underströmmar, grotesk grymhet och smygande hot...
 
Och så där åtta timmars tittande senare måste jag säga att jag är riktigt nöjd med mitt inköp. Och dessutom glad att jag köpte fortsättningen Morden, där gruppen får ett nytt fall att lösa.
 
 
/Sara


Kommentarer
Postat av: Anna(med näsan i en bok)

Har varit nyfiken på den serien, nu kanske jag "vågar" ge den en chans

Svar: Det tycker jag att du ska göra :) tyckte serien var väl värd pengarna.
Beas Bokhylla

2012-07-30 @ 15:42:01
URL: http://mednasanienbok.blogspot.com
Postat av: Johanna

Såg Graven och tyckte den var riktigt bra faktiskt men har inte sett uppföljaren.

2012-07-31 @ 12:31:22
URL: http://sincerelyjohanna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0