Eld!

De utvalda ska börja andra året på gymnasiet. Hela sommarlovet har de hållit andan i väntan på demonernas nästa drag. Men hotet kommer från ett håll de aldrig kunnat förutse.

Det blir alltmer uppenbart att något är väldigt, väldigt fel i Engelsfors. Det förflutna vävs ihop med nuet. De levande möter de döda. De utvalda knyts allt tätare till varandra och påminns återigen om att magi inte kan lindra olycklig kärlek eller laga krossade hjärtan.
 
Nu har jag äntligen läst den! Så bra och så spännande. Riktigt bra för att vara bok nummer två i en trilogi. Jag tycker oftast att första boken är riktigt bra, liksom trean med själva slutet. Bok två i en trilogi kan ibland kännas lite som en transportsträcka med information som är nödvändig för att sista boken ska bli bra. Men så är inte fallet med den här boken. Tvärtom, jag tycker karaktärerna utvecklas och mina känslor och sympatier för dem djupnar. Författarna har lyckats riktigt, riktigt bra.
 
Nån som vet hur länge man måste vänta på nästa bok?
 
/Sara
 


Kommentarer
Postat av: Lena

Har inte ens hunnit läsa första boken. Jag har så himla stor att läsa-hög! Ser dock att de flesta gillar böckerna!

2012-07-16 @ 10:45:48
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0