En liten enkät från Bokskadad!

En liten enkät är ju aldrig fel eller hur?
 
Denna har vi lånat från Bokskadad och dessutom är den ju som gjord för återanvändning :)

Vad för bok ligger närmast dig nu?
Sara: Tankeläsaren av Kristin Cashore. Här läst närmare 100 sidor i skrivandets stund.
Bea: Den hemliga historien av Donna Tartt. Har inte hunnit läsa så mycket det senaste, men 178 sidor har det blivit.

Senaste boken du köpte?
Sara: Dödens viskningar av Simon Beckett.
Bea: De här. Bland annat Babbeldrottningen av Meg Cabot.

Senaste boken du lånade?
Sara: Fyra böcker blev det senaste vändan på biblioteket. Geim (Anders de la Motte), Summers bok (Eden Maguire), Parasit (Scott Westerfield) och Dödens pendel (Jonas Moström).
Bea: Ser min bak stor ut i den här? Av en arbetskompis.

Den bok du grät över senast?
Sara: Här fick jag fundera ett bra tag. Men jag tror det var Född i synd av Nora Roberts.
Bea: Oj, det kan jag faktiskt inte komma ihåg. Gråter lättare till filmer än böcker.

Bästa boken du läste senast?
Sara: Sankta Psyko av Johan Theorin
Bea: Längtans ö av Victoria Hislop.

Sämsta boken du läste senast?
Sara: Grannen.
Bea: Svinhugg.

Den boken du helst vill läsa just nu men inte har gjort och varför?
Sara: Wolfsbane! Jag var jätteimponerad av Nightshade och önskade mig därför Wolfsbane i mors-dags-present. Men ännu har jag inte börjat läsa den. Och jag vill verkligen, det är bara så mycket annat som kommer emellan.
Bea: Svår fråga. Vet faktiskt inte. Kanske Drömbokhandeln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0