Förbundsbryterskan!

Igår kväll läste jag, som jag nämnde tidigare, ut Anders Björkelids Förbundsbryterskan, tillika den tredje boken av fyra i Berättelsen om Blodet. Efter flykten från det brinnande Funisburg tvingas syskonen Sunia och Wulf stiga ned i underjorden för att bryta Förbundet mellan Blodet och Underjorden och upprätta en nytt i kampen mot Kylan. Med hjälp av olika vägvisare, goda som onda tar sig syskonen djupare och djupare ned i underjorden, men aldrig hade de kunnat ana vad som väntade dem där.

Efter att med bultande hjärta och hög puls sträckläst ut slutet på Eldbärare hade jag minst sagt höga förväntningar inför bok nummer tre. Dessvärre kändes Förbundsbryterskan mer som en transportsträcka. En bitvis lite rörig sådan. Självklart kommer jag läsa den avslutande delen när den kommer och jag är övertygad om att bitarna kommer att falla på plats efter alla frågetecken som Förbundsbryterskan lämnat.
 
I och med detta är även min första bok i juli månads svenska författare-utmaning avklarad.



/ Bea
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0