Hungerelden!

Nu har jag avslutat den andra delen i trilogin om Victoria Bergmans svaghet. Och trots att Hungerelden är precis lika vidrig som Kråkflickan är den så spännande att jag gillar den riktigt, riktigt mycket.

Boken tar ständigt nya vändningar och det är riktigt svårt att själv klura ut hur det hela ligger till. Jag får helt enkelt invänta nästa bok och läsa och se. Har köpt de föregående böckerna när de kommit i pocket, men tror att jag ska ta mig en sväng till bibblan för att se om det möjligtvis går att låna den senaste boken. Det kan ju dröja en mindre evighet innan Pythians anvisningar släpps på pocket.
 
Jag tänker inte avslöja så mycket om handlingen för det skulle förstöra så mycket för er som fortfarande inte läst den första boken. Jag har hört många som liknar trilogin om Victoria Bergmans svaghet med Stieg Larssons Milleniumtrilogi. Någon därute som har någon åsikt om det? Själv har jag ju bara sett Milleniumtrilogin på film.
 
Förresten ser jag nu att jag uppfyllt månadens utmaning, mer än väl till och med!
 
/Sara
 
Hungerelden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0