Ser min bak stor ut i den här?

 Ja, vad ska man säga om Arabella Weirs Ser min bak stor ut i den här? För det första är den rolig och för det andra är den rysligt lättläst. I boken (dagboken, egentligen) får man följa den 30-nånting-åriga Jaqueline M Pane och hennes dagliga bryderier. Hon är så upptagen med att tycka illa om sig själv att hon inte märker kollegornas uppskattning, männens närmanden eller andra kvinnors komplimanger. Anledningen till detta är hennes två vandrande katastrofer till föräldrar som tidigt präntat in i sin dotter att stor inte är synonymt med storslaget.
 
Det är både komiskt och smått tragiskt att läsa om denna kvinna som hellre tror att en man är gay och stöter på hennes kollega än att scarfen från Venedig faktiskt var ett sätt att visa uppskattning.
 
Vad jag förstår är detta den enda av Weirs böcker som blivit översatt till svenska, men jag kan tänka mig att läsa fler på engelska i framtiden...om jag någongång för tid det vill säga... =)
 
Tack Annelie för lånet!
 
/ Bea
 
 


Kommentarer
Postat av: Feelgoodbibliotekarien

Verkar vara nåt för mig... Har tittat på den flera gånger

2012-07-11 @ 21:57:57
URL: http://www.dorasbokprat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0