Tankeläsaren!

Tankeläsaren har stått i min bokhylla sedan i början på december. Jag fastnade för den när jag läste om den i en jultidningskatalog på jobbet och beställde den sedan utav en arbetskamrats barn. Av någon anledning har den förblivit oläst i över ett halvår och nu när jag avslutat den undrar jag självklart varför jag dröjde så länge med att läsa den. För Tankeläsaren var faktiskt helt fantastisk!!
 
18-åriga Katsa lever i en värld som består av sju kungadömen som allt som oftast ligger i krig med varandra. Katsas morbror är kung i ett av dessa och hon bor på hans slott. I denna värld finns också särlingar. En person med olikfärgade ögon och som har en särskild gåva. Man kan vara bra på att strida, simma, läsa tankar, klättra eller som Katsa, bra på att döda. Hennes morbror har ända sedan hon var ett barn utnyttjat henne som torped och tortyrmästare. För att väga upp mot allt ont hon tvingas utsätta andra människor har Katsa startat en egen grupp som går under namnet Rådet. Rådet är en hemlig allians som utför goda uppdrag, räddar människor och gör livet lättare för de som har det extra svårt. Under ett sådant uppdrag träffar Katsa Prins Po, som även han är en särling. Tycke uppstår, även om Katsa är ganska motsträvig till en början...
 
Tillsammans ger de sig i alla fall av för att finna sanningen bakom Pos kidnappade farfar, ett uppdrag som visar sig vara farligare än någon av dem anat.
 
Superbra var ordet!! Det här var fantasy helt i min smak. Och jag kan knappt vänta tills jag fått Bea, maken och svåger E att läsa den. Detta var helt klart en fullpoängare för mig!
 
/Sara
 
De utvalda : tankeläsaren (ungdom)


Kommentarer
Postat av: Bea

Den lät verkligen jättebra! Ska definitivt läsa den!

2012-08-04 @ 10:00:39
URL: http://beasbokhylla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0