Hummerfesten!

Är nu hemkommen efter en lång och mycket trevlig midsommarhelg i Finland. Det firades bröllop i dagarna två och var alldeles förträffligt trevligt.

Innan jag reste i väg hann jag dock läsa ut Hummerfesten av Viveca Lärn, och i och med detta avslutade jag den andra boken i serien om Saltön.
Denna gång vankas det hummerfiske och sommarfirarna lyser med sin frånvaro. Så gör även lyckan för de flesta av karaktärerna vi lärde känna i förra boken. McFie och Sara bor ihop, men det är långt ifrån enkelt. Blomgrens Emily är tillbaka, men tänker inte visa någon ånger för sin midsommarflört, men vad gör det? Blomgren tröstar sig så gärna hos Johanna.

Något jag saknar i bok nummer två är Kristina, direktör Månssons unga hustru. Istället lär vi känna nya karaktärer såsom Ambassadören.
Nåväl, Hummerfesten var minst lika bra som sin föregångare och precis lika knepig i sitt upplägg. Vips så bara rycks man ur berättelsen. En fröjdefull jul får nog vänta någon vecka. Har fullt upp att läsa om spetälska på Kreta. =)

/ Bea
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0