Skrivet i eld!

Simon Becketts andra deckare om rättsantropologen David Hunter utspelar sig på en liten ö i de Yttre Hebriderna. En ö där alla känner alla och främlingar tas emot med misstänksamhet. Hunter kallas dit på ett rent rutinärende. Man har hittat svårt brända kvarlevor av en människa och det hela ser ut att vara resultatet av en mycket tragisk olyckshändelse.

 

Men när Hunter undersöker kroppen märker han att det är något som inte stämmer. Det är ingen olyckshändelse utan rör sig om ett mord. Innan Hunter, och de två poliserna han har till sin hjälp, hinner kalla på hjälp från fastlandet bryter en fruktansvärd storm ut. Den lilla ön blir helt isolerad och mitt bland dem finns en mördare.

 

Jag gillade Becketts första deckare, Dödens kemi, väldigt mycket. Och den här boken är inget undantag, jag gillade nog den nästan bättre. Smart, klurig och spännande. Och precis som föregående bok så slutar man läsa med andan i halsen.

 

Full pott från mig!!

 

/Sara

 

Skrivet i eld



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0