I en annan del av Bromma!

Igår läste jag ut den alltid lika underhållande Martina Haags bok I en annan del av Bromma. Boken är en fristående fortsättning på hennes bok och sedemera film, Underbar och älskad av alla som jag läste i början av året.

Det har gått sju år sedan vi lämnde Bella i slutet av förra boken. Hon är numera lyckligt gift med Matte och tillsammans har de två små pojkar. Sina dagar spenderar Bella i receptionen på TV4 där hon svarar i telefon och släpper in folk.

Trots att Bella utifrån verkar leva det perfekta livet, berömd man och fina barn, så kan hon inte undgå att känna att något gick henne förbi. Vad hände med alla hennes drömmar? När blir man egentligen så där upplyst som man tydligen ska vara när man fyllt 40? Dessa grubblerier tillsammans med Bellas smått kaotiska personlighet leder henne in i alla möjliga knasiga situationer, som t.ex. ligga och spionera på sin familj i skogen medan de tror att man är i Bulgarien. Nej, det är väl inte riktigt normalt, men nu är det ju Bella vi pratar om.

Roligt och underhållande precis som förra gången och igenkänningsfaktorn är hög. Jag tror vi alla känner som Bella ibland; när ska man bli så där världsvan och fulländad i sin personlighet? Troligen aldrig... =)
Läser gärna mer Haag framöver. Vet ju att min syster älskar hennes böcker.

Nu har jag även lyckats göra klart mars månads utmaning. Dock inte före min syster, men det är ju ingen tävling...eller... =)

Nu måste jag kasta mig på cykeln till universitetet. Det väntar en dag av opponeringar...

/ Bea

 



Kommentarer
Postat av: Lena

Den får jag nog också läsa!

2012-03-21 @ 14:56:16
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Bea

Ja, den var både tokig, mysig och allvarlig. =)

2012-03-21 @ 17:19:19
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0