Kommer aldrig mer igen!

När Ylva inte kommer hem från jobbet en fredag eftermiddag tänker Mike att hon nog gått ut med sina arbetskamrater för att ta ett glas vin. När hon inte kommit hem när Mike och dottern går och lägger sig på kvällen tänker han att hon nog blivit så pass full att hon spenderar kvällen hos en kompis och börjar ringa runt. Men enligt arbetskamraterna sa Ylva att hon skulle åka hem direkt efter jobbet. Nu börjar Mike bli orolig och lämnar ett antal trevliga och mindre trevliga röstmeddelanden på Ylvas telefon som verkar vara avstängd. Mike börjar bli orolig att något ska ha hänt henne, men misstänker även att hon spenderar natten tillsammans med en annan man. Det skulle inte vara första gången under deras äktenskap...

Vad Mike inte vet är att Ylva befinner sig endast ett par hundra meter från deras gemensamma hus. Hon är inlåst i en ljudisolerad källare där hon förnedras, misshandlas och utsätts för övergrepp. När Mike hör av sig till polisen blir han genast huvudmisstänkt för sin hustrus försvinnande.

Kommer aldrig mer igen är en spännande och välskriven thriller. Boken håller spänningen från första till sista sidan, något som jag verkligen uppskattar. Men allt sexuellt våld i boken gör att jag får en lite klump i magen av att läsa, så det drar ner mitt betyg något. Annars tyckte jag bra om boken och läser gärna någon mer thriller av pseudonymen Hans Koppel i framtiden.

/Sara

Kommer aldrig mer igen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0