Havets safirer!

Nu har jag läst ut det sista av Nora Roberts Havets safirer och därmed avslutat Gallaghertrilogin.
I den tredje och sista boken får vi följa yngsta syskonet Gallagher, Darcy. Darcy är ung, vacker och hymlar inte med att det hon vill få ut av livet är lyx och flärd. När det kommer ett byggarbetslag från USA till Ardmore för att bygga den nya teatern, som ska vara ett samarbete med Gallaghers pub, kommer också en av traktens förlorade söner tillbaka. Denne Trevor fattar genast tycke för Darcy, men hur vet han om hon tycker om honom eller hans pengar?
Samtidigt böckar älvfursten Carrick bli otålig, han är bara ett steg i från att bryta förtrollning och återförenas men sin kära lady Gwen, men Darcy och Trevor är inte de som låter sig hunsas med.

Om jag ska sammanfatta hela trilogin så var den mer än bra. Dock är Havets safirer det svagaste kortet. Jag tyckte bättre om de två föregående. Nu har jag visserligen "köttat" hela serien nästan i ett sträck, vilket bidrar till att jag känner mig lite mätt på irländsk romantik. I alla fall i nuläget. Men den aptiten kommer vakna igen, det är jag säker på. Värst vad många matreferenser det blev helt plötsligt. Får nog gå och äta frukost.

Hoppas alla får en trevlig lördag. Själv ska jag snart på rep inför en konsert med fransk katedralmusik som går av stapeln i morgon. Är ni i Örebrotrakten kan jag rekommendera den varmt. Klockan 18 i morgon i Olaus Petri brakar det loss med dubbelorglar och dubbelkörer. Välkomna!

/ Bea




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0