Liket i biblioteket!

Ute på en filt i skuggan under en syrén har jag precis läst ut Agatha Christies Liket i biblioteket. Boken är den första med Ms Marple som huvudkaraktär och gavs ut första gången 1942.

Handlingen kretsar kring St Mary Mead och den intilliggande badorten med dess hotell Majestic. I överste Bantrys bibliotek på Gossington Hall hittas en ung kvinna strypt. Misstanken faller genast på översten, som svär på att han aldrig sett flickan förr. Förutom polisen kallas även en viss gammal ungmö till brottsplatsen...ni vet nog vem...

Kunde inte undgå att känna igen mig medan jag läste. Det är nog så ett jag läst boken förut eller sett en filmatisering av den. Nåväl, jag hade i alla fall glömt vem mördaren var.  :)
Som vanligt, när man läser Christie, är det mysigt från början till slut.

/ Bea


image description


Kommentarer
Postat av: TidningsIda

Åh, vad jag fick en längtan efter att läsa Agatha Christie igen nu...

2012-05-28 @ 00:08:59
URL: http://tidningsida.se
Postat av: Bea

De är så mysiga att läsa i solen. =)

2012-05-28 @ 16:50:10
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0