Living dead in Dallas!

Så har jag avslutat den andra boken i serien om Sookie Stackhouse och jag gillar böckerna mer och mer. Denna boken innehöll lite överraskningar för mig som läsare även om jag sett hela säsong två av tv-serien. En sak är ju till exempel Merlottes härlige gay-kock Lafayette. En riktig stjärna i både säsong 1,2,3 och fyra av tv-serien, men som blev brutalt mördad i andra bokens första kapitel. Men jag sörjer inte för det gjorde hela bokens så mycket mer spännande och underhållande för mig!

Andra boken handlar alltså om vem som dödat Lafayette. Eftersom man hittade hans kropp i Andy Bellefleurs bil, blir han självklart huvudmisstänkt. Men Sookie vet att han är oskyldig. Och även om hon och Andy inte kommer riktigt överens vill hon ändå hjälpa till att få Andy rentvådd för att kunna hitta den riktige mördaren.

Samtidigt bär det också av till Dallas där Sookie med sin speciella förmåga ska hjälpa de lokala vampyrledarna att hitta en försvunnen vampyr.

Spännande, roligt och underhållande. En enkel sammanfattning av Living dead in Dallas. Snart dags att ta nästa bok på tur!

/Sara

Living Dead in Dallas



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0