Mer än ögat ser!

Aislinn är sjutton år och en till synes helt vanlig tjej. Hon är kär i Seth, en kille som många tjejer dras till. Men om hon avslöjar sina känslor för honom är hon rädd att förstöra deras vänskap.

En ny kille i skolan, Keenan, börjar intressera sig för henne. Hon känner sig märkligt dragen till honom på ett nästan sjukt sätt. Men det är något konstigt med honom. Är han som hon?

För Aislinn är allt annat än vanlig - hon ser mer än andra. Precis som sin mor och mormor är hon "synsk" och kan se de osynliga. En gåva som hon helst skulle slippa. För de osynligas värld är både vackrare och grymmare än något öga skådat.

Nu hemsöker de henne. Uppvaktar henne. Men vad är det egentligen de vill henne?

Det tog mig ganska många kapitel innan jag kom in i den här boken, men när jag väl gjorde det tyckte jag faktiskt att den var riktigt bra. Precis som Bea gillade jag att Aislinn inte faller för den övernaturlige snyggingen i boken, utan kämpar för sin kärlek till Seth, en helt vanlig människa. För när kommer omkring är det ju precis det som Aislinn önskar sig. Att vara en helt vanlig människa, att leva ett helt vanligt liv utan några övernaturliga inslag. Men man får ju tyvärr inte alltid det man önskar...

Mer än ögat ser av Melissa Marr blir starten för ännu en bokserie för mig. Men, men sånt är livet!

/Sara

Mer än ögat ser



Kommentarer
Postat av: Nilmas Bokhylla

Jag är jättenyfiken på Marr faktiskt! :D

2012-05-18 @ 16:07:38
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0