Den gyllene drakens rike!

Min andra bok av Allende denna månaden och tillika den andra boken om Alexander och Nadia, Den gyllene drakens rike, är nu utläst.
Denna gång tar Alex farmor Kate med dem på en resa till Det Förbjudna Riket. Kate är inbjuden som journalist från International Geographic och ska skriva ett reportage om den gyllene draken, en mytomspunnen guldstaty som sägs besitta magiska krafter. Men det är inte bara Alex farmor som är intresserad av statyn. Det finns andra och deras uppsåt är inte lika rent.

Än en gång bjuder Allende på ett fartfyllt äventyr för den lite yngre läsaren. Historia varvas med yetis, kampsport, hemliga sekter och tankar kring etik och moral, men även en och annan känga delas ut mot västvärldens sätt att leva. Hade jag varit yngre hade jag nog slukat boken med hull och hår, men nu är den ju lite utanför min målgrupp. Ingalunda var den dock en angenäm läsupplevelse.
 
/ Bea
 
 
Den gyllene drakens rike


Kommentarer
Postat av: Emma

Har lite frågor om gymnasiet som jag undrar över och skulle vara jätte roligt om du tittade in och svarade på några utav dom. Har gjort två frågor på varje del, en för dom som gått gymnasiet och en för dom som ska :) Kram!

Direktlänk; http://tomson.blogg.se/2012/november/gymnasie-val.html#comment

2012-11-20 @ 19:04:02
URL: http://tomson.blogg.se
Postat av: Lena

Intressant!!

2012-11-20 @ 20:00:53
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0