Morris Lessmore och de fantastiska flygande böckerna!

Fick för någon vecka sedan hem denna fantastiskt fina och vackra barnbok från Kabusa. Det är en fin och rörande berättelse om en pojke som lär känna en samling flygande böcker, som mer än gärna berättar sina historier för honom. Boken är rikt illustrerad med idel vackra bilder. Påminner mig om en bok som jag tror Sara fick när hon var liten, Pappa Panos stora dag, eller något liknande kan den ha hetat. Försökte googla på den, men hittade inget. Om det är någon som vet vilken bok jag pratar om kan ni ju lämna en kommentar.Nåväl, ett sidospår.
 
Jag tror och hoppas att Morris Lessmore och de fantastiska flygande böckerna kommer att bli en modern barnklassisker. Jag kommer i alla fall att läsa den för mina barn i framtiden.
 
Tack Kabusa!
 
 
/ Bea
 
 


Kommentarer
Postat av: Elina

Bea, är du inne i varm choklad-tider som jag? (: Jag fick ju ett och annat recepttips från den här bloggen förra hösten och har just startat en bak-/matblogg bredvid bokbloggen - kombinerade traditionell chokladmjölk i morse med en uns vit choklad - tänkte lite på dig! (; http://ielinasugn.wordpress.com/2012/11/22/varm-chokladmjolk-med-en-uns-vit-choklad/

2012-11-22 @ 12:43:57
URL: http://ielinashylla.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0