Pythians anvisningar!

Sista delen i Victoria Bergmans svaghet är precis som de föregående böckerna en psykologisk thriller där ingenting är vad det verkar vara. Boken är full av överraskningar och jag kunde faktiskt inte helt lista ut hur det skulle sluta även om jag hade några misstankar.
 
Psykologen Sofia Zetterlund alias Victoria Bergman försöker reda ut sina minnen och ta itu med sina många personligheter. Kommissarien Jeanette Kihlberg fortsätter att utreda mord och verkar faktiskt komma nånstans i fallet med de mördarde invandrarpojkarna. Ett fall som ska visa sig vara mycket mer omfattande än först trott.a Hon är fortfarande på jakt efter Victoria Bergman som hon tror sitter på sanningar avgörande för flera av de mordfall hon har på sitt bord. Samtidigt har de båda inlett ett förhållande...
 
Spoilervarning!
 
Själv satt jag och väntade på Jeanettes reaktion när hon får veta att kvinnan hon inlett ett förhållande med, samt tagit hjälp av i utredningen, är den försvunna Victoria Bergman. Men något sånt tillfälle kom inte, tyvärr. Så lite besviken blev jag allt. Summan blev nog att denna avslutande del inte blev trilogins stora högdpunkt, nej, jag gillade nog den första boken bäst. Ändå måste jag säga att författarna gjort ett oerhört jobb för att ständigt överraska. Ingen av böckerna i trilogin är förutsägbar och samtliga känns nytänkande och fräscha på den svenska deckar- och thrillermarknaden.
 
/Sara
 
Pythians anvisningar
 


Kommentarer
Postat av: Tessans Bokblogg

Looooooved it! Så sjukt bra böcker!! :)

2012-11-12 @ 14:24:08
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/
Postat av: Carro

Har precis läst ut den här boken nu. Kan hålla med om att det är den svagaste i serien.. Lyckades nog inte riktigt få ihop alla trådar och svar heller. Men den är ju ändå läsvärd helt klart.

Svar: Vad kul! Då var det inte bara jag som kändes att det fattades nåt. Tänkte att det kanske bara var jag som uppfattade boken så. Men jag kände mej faktiskt inte helt tillfredsställd när boken var slut...
Beas Bokhylla

2012-11-18 @ 19:07:53
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0