Tematrio: Elisabeth!

Ny vecka och ny tematrio! Först vill vi skicka ett grattis på namnsdagen till Lyran, vars namn givit henne inspiration till veckans trio.
 
Så här lyder veckans uppmaning:
Berätta således om tre böcker skrivna av eller innehållande en Elisabeth (smeknamn och annan stavning godkännes så klart!)
 
 

Vår första Elisabeth blir Elizabeth George som skrivit deckarna om Kommissarie Lynley och Barbara Havers. Jag har faktiskt bara läst en av hennes böcker dock, Den verklige brottslingen. Men i dvd-hyllan här hemma står över tjugo filmer baserade på hennes karaktärer och böcker och dom älskar jag! - Sara
 
Jag skulle vilja lyfta fram Elisabeth Lindfors som bland annat har skrivit böckerna Hon hette Agnes och Farväl till Agnes. Har bara läst den första ännu, men den överraskade mig verkligen!  - Bea
 
Sen måste vi självklart nämna Elizabeth Bennet i Austens Stolthet och fördom eftersom hon var den första vi kom att tänka på!
 
/Sara & Bea
 
 


Kommentarer
Postat av: Lena

Elizabeth George är vi många som har i vår trio idag. Era andra två har jag inte läst!

2012-11-19 @ 20:42:13
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0