Torment!

Hell on earth.
That's what it's like for Luce to be apart from her fallen angel boyfriend, Daniel.
It took them an eternity to find one another, but now he has told her he must go away. Just long enough to hunt down the Outcasts--immortals who want to kill Luce. Daniel hides Luce at Shoreline, a school on the rocky California coast with unusually gifted students: Nephilim, the offspring of fallen angels and humans.
At Shoreline, Luce learns what the Shadows are, and how she can use them as windows to her previous lives. Yet the more Luce learns, the more she suspects that Daniel hasn't told her everything. He's hiding something--something dangerous. What if Daniel's version of the past isn't actually true? What if Luce is really meant to be with someone else?
 
Jag tyckte att första boken, Fallen, i denna serien var lite seg. Det tog alldeles för lång tid innan handlingen i boken fångade mig. Men det var ändå en helt okej bok. Eftersom jag köpte både del ett och två i fallen-serien av Lauren Kate på bokrean förra året, kände jag att jag nu var tvungen att ta mig an andra delen. Man borde egentligen aldrig köpa fler böcker i en serie innan man har läst den första boken. Hur många gånger har jag inte gjort det misstaget, och gör fortfarande ska tilläggas. Sen sitter man där med böcker som man vet att man aldrig kommer att läsa...
 
Andra delen i Fallen-serien var faktiskt rätt okej ändå. Det hände inte jättemycket grejer. Precis som i första boken handlar majoriteten om skolan och kompisar eftersom Daniel är mycket frånvarande då han är upptagen med att hindra ondskefulla varelser från att hitta och döda Lucinda. Lucinda börjar i sin tur att ifrågasätta hennes och Daniels kärlek. Kanske är deras kärlek dömd att misslyckas även denna gång, precis som i de x antal liv de tidigare levt. Kanske borde hon satsa på en normal kille?
 
Slutdomen för Torment blir ett medelbetyg. Boken är bra, men inte så bra så att jag känner att jag vill läsa mer. även om boken slutade riktigt spännande.
 
/Sara
 
Torment (Pocket)
 


Kommentarer
Postat av: Cinnamon

Jag orkade inte ens läsa ut första boken, Men de ha hemskt fina framsidor.

Svar: Ja, med sådana fina framsidor! Framsidan speglar inte riktigt innehållet, tyvärr...
Beas Bokhylla

2012-11-22 @ 19:32:49
URL: http://cinnamon.wordpress.com
Postat av: veronica J

de är ju sjukt snygga även om man inte hört så bra om dem:) Men snygga i hyllan!

2012-11-23 @ 12:06:15
URL: http://www.vettansbocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0